Feestelijke opening trapveldje Lindewijk

Gisterochtend heeft wethouder Mariska Rikkers, samen met ongeveer 160 kinderen uit de groepen 6, 7 en 8 van de OBS Tuindorp en Sint Franciscusschool, het vernieuwde trapveld in de Lindewijk geopend. Het gras op dit veld is door de gemeente vervangen voor kunstgras. Dit op initiatief van Sander Nijdam (13) en Silke de Vries (13), oud-leerlingen van de Tuindorpschool.

Sander en Silke namen in 2021 het initiatief voor het vernieuwen van het trapveld, want het gras was er vaak erg modderig, zanderig en hobbelig. Het gras is nu vervangen voor kunstgras. Daarmee is de wens van Sander en Silke uitgekomen.

Zelf bedacht kaartspel
Na een kort openingswoordje en het doorknippen van een lint gaf Mariska Rikkers het startsignaal voor het door de leerlingen zelfbedachte kaartspel. Drie vakken plus het veld er om heen stelden, harten, schoppen, ruiten en klaver voor. Bij elk fluitsignaal moesten de kinderen een vak kiezen. Meester Sjors trok daarna een kaart. Degenen die in het vak stonden van de kaart die meester Sjors had getrokken ging door, de anderen vielen af. De winnaar kreeg een mooie voetbal. Alle kinderen kregen na afloop fruit.

Meer buitenspelen
Het opknappen van het trapveld is onderdeel van de totale inrichting van het gebied aan de Grote Vuurvlinder 2 in Wolvega. Op 7 juli is hiervoor door gemeente Weststellingwerf, OBS Tuindorp, Sint Franciscusschool, Buurtbelang Lindewijk en Stichting Comprix een samenwerkingsovereenkomst ondertekend. Toen is ook de afspraak gemaakt om samen te werken aan de inrichting van een totaalplan. De kinderen van de beide scholen hebben afgelopen zomer met de sponsorloop 5000 euro ingezameld voor dit totaalplan: het trapveld, het tussengebied en het schoolplein. Het tussengebied en schoolplein krijgen meer groen en er worden speeltoestellen vervangen of geplaatst. β€œHet belangrijkste doel van de inrichting is dat kinderen er graag buitenspelen en zo meer bewegen. En zo zie je maar: heb je mooie plannen? Blijf ze vertellen!” gaf Mariska Rikkers de kinderen nog mee.

Geplaatst op: 21 September 2023