0561 - 615 500Grote Vuurvlinder 2, 8472 CH Wolvegadirectie.tuindorpschool@comprix.nl

We werken op school met een continue rooster. Alle groepen gaan van 8.30 tot 14.00 uur naar school. De kinderen van groep 1 en 2 gaan op vrijdag van 8:30-12:00 uur naar school. In principe mogen de kinderen pas een kwartier voor aanvang van de lessen de school binnengaan.

PAUZE

Onze ochtendpauze is van 10.15 - 10.30 uur. De kinderen gaan dan met de pleinwacht naar buiten, tenzij het heel slecht weer is. Kinderen kunnen dan in die pauze hun meegenomen fruit of brood opeten. De groepen 1 t/m 4 doen dit in hun eigen lokaal voor of na de pauze. De groepen 5 t/m 8 eten hun pauzehap buiten op, in de buurt van de afvalbakken. De pleinwacht ziet er op toe dat het afval netjes opgeruimd wordt. In verband hiermee zou het prettig zijn als u het meegeven van pakjes drinken zoveel mogelijk wilt beperken. De plasticverpakking van de rietjes waaien namelijk altijd over het plein en zijn moeilijk op te ruimen. Ook t.a.v. het pauze-eten geldt: EET GEĀ­ZOND! Denk hierbij ook weer aan onze missie waarin we kinderen gezond tot bloei willen laten komen.

Daarnaast delen we met onze buren St. Franciscus het veld bij school. Soms zijn de pauze apart van elkaar, maar op andere momenten voetballen de kinderen ook samen op het veld.

In de middagpauze eten de kinderen met hun leerkracht hun meegenomen boterham(men) en drinken. Zorg voor gesmeerde boterhammen want in de klas kan de leerkracht het beleg er niet meer opdoen. Na het gezamenlijk eten in de klas gaan de kinderen, onder leiding van de pleinwacht, naar buiten. Ook voor dit eetmoment geldt: Graag Gezond! Wees dus zuinig met verzadigde vetten en zoet beleg. Als drinken graag melk, karnemelk, thee of water meegeven.